ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A webáruház üzemeltetőjének adatai:
Cégnév: LEVY-NET Kft.
Székhely címe: 2225 Üllő, Pelle István utca 1.
Cégjegyzékszám: 13-09-132414
Adószám: 14948691-2-13
Bankszámlaszám: Budapest Bank 10103056-45219300-01004007
Telefonszám: +36 20 776 0600, +36 20 467 7707
E-mail cím: info@szepsegvilag.eu
1. BEVEZETÉS
A Szépségvilág.eu webáruházban történő regisztrációval minden vásárló kijelenti, hogy elfogadja jelen Általános Szerződési Feltételeket (továbbiaknak ÁSZF). Kérjük, regisztrációja és vásárlása előtt figyelmesen olvassa el, és kizárólag akkor legyen aktív felhasználója és vásárlója oldalunknak, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti Önmagára nézve is! A Szépségvilág.eu webáruházunkban nyújtott szolgáltatások igénybevételéhez köteles ezen ÁSZF elfogadása, enélküli regisztráció és vásárlás nem lehetséges.
Jelen Általános Szerződési Feltételek nyelve a magyar, és nem minősül írásba foglalt szerződésnek.
2. REGISZTRÁCIÓ
A Szépségvilág.eu webshopban kizárólag előzetes regisztráció megkötésével lehetséges az online vásárlás. A regisztrációhoz csak a legszükségesebb adatokat kötelező megadnia a Vásárlónak. A regisztráció után lesz lehetősége a Vásárlónak beállítani szállítási és számlázási címeket, telefonszámot a „Fiókom” menüpont alatt. Ezek az adatok a kézbesítéshez feltétlenül szükségesek, ezek nélkül a futárszolgálat nem tudja kiszállítani a csomagot.
A webáruházba történő regisztrációval továbbá elfogadja, hogy hírlevél formájában értesítést küldjünk legújabb akcióinkról, személyre szabott ajánlatainkról. A hírlevélről és a hozzá köthető szabályozásokról bővebben az „Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat” részben olvashat.
A sikeres regisztrációhoz a következők szükségesek:
- Teljes név
- E-mail cím
- Jelszó
- Általános Szerződési Feltételek, valamint az Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat elfogadása
- Vállalkozások esetében adószám
3. A VÁSÁRLÁS MENETE
3.1. KOSÁR
Regisztráció/belépés után a kívánt termékeket a kívánt mennyiségben a virtuális kosárba kell helyezni. Ez nem jelent vásárlási kötelezettséget vagy a rendelések automatikus továbbítását, rögzítését. A kosárba helyezett termékek még módosíthatóak, törölhetőek, későbbi időpontban is kezelhetőek. A kosár tartalmát felül, jobb oldalt a „kosár” piktogramra kattintva érheti el és szerkesztheti. Szerkesztés után mindig kattintson a „Kosár frissítése” menüpontra!
3.2. KUPONKÓDOK, KEDVEZMÉNYEK FELHASZNÁLÁSA
Esetleges akciók során kuponokat küldünk ki vásárlóinknak, vagy különböző promócióink során is hozzájuthatnak. A kuponok meghatározott kedvezményt biztosítanak a vásárlás végösszegéből. Egy db kupon csak egyszer használható fel, egyszeri kedvezményt biztosít a kupon lejárati idején belül felhasználva. A kedvezmény kuponok semmilyen kötelezettséggel nem járnak, tulajdonosuk szabadon dönthet a felhasználásukról a megadott feltételek mellett. A kupon készpénzre nem váltható, másra át nem ruházható valamint részletekben való érvényesítése sem lehetséges.
A kuponkódot még a rendelés véglegesítése előtt szükséges megadni, a kosártartalom szerkesztése közben. A kosárba tett termékek alatt helyezkedik el egy mező, melybe a kuponkódot beírva a „Kupon alkalmazása” gombra kattintva érvényesíthető.
Ha végzett minden szükséges információ megadásával még a kosár felületen, úgy a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva folytathatja vásárlását.
Kedvezmény rendszer:
- Az első vásárlás megkezdése előtti regisztrációért cserébe egyszeri, 5%-os kedvezmény. Ez a kupon az első vásárlás végösszegéből biztosít 5%-os árengedményt. Egy személy csak egyszer használhatja fel, másra át nem ruházható, pénzre nem váltható. A kupont a regisztrálás során megadott e-mail címre küldjük.
- A Szépségvilág.eu-on regisztrált vásárlóink minden, összesen elköltött bruttó 30.000 Ft termékvásárlás után (szállítási költség nélküli) egyszeri 15% végösszegi hűség kedvezményre jogosultak, melyet a következő vásárlás során a rendszer automatikusan érvényesíti. A 15% hűség kedvezmény eléréséhez szükséges összeg a rendelés összeállítása közben is látható.
- Ha a regisztráció során megadja születésnapi dátumát, akkor születésnapján meglepjük 20%-os egyszeri kedvezmény kuponnal, mely a vásárlás végösszegéből biztosít egyszeri árengedményt. A születésnapi ajándékkupon másra át nem ruházható, pénzre nem váltható és a szállítási költségre sem érvényes. A kupont a regisztrálás során megadott e-mail címre küldjük.
- Bruttó 15.000 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes a házhoz szállítás, melyre kivétel nélkül minden vásárlónk – beleértve a regisztráció nélküli vendégvásárlókat is – jogosult rá. Ezt a rendszerünk automatikusan számolja, és a rendelés összeállítása közben is figyelmeztet a kedvezmény igénybevételéig szükséges összegre.
- Amennyiben fodrászként, körmösként, szakmai felhasználóként kívánna vásárolni a Szépségvilág.eu Webshopban, úgy a szakmai vásárlóinknak szóló egyedi kedvezményekről és árakról érdeklődjön szakmai képviselőnktől ide kattintva.
3.3. SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI INFORMÁCIÓK MEGADÁSA
A kosár tartalmának szerkesztése és a kuponkód megadása után kerül megállapításra a fizetendő összeg. Ezután választhatja ki, hogy milyen csomagátvételi formát szeretne, mely még módosíthat a végösszegen.
A vásárolt termékeket a következő módon kaphatja készhez:
- Házhozszállítás Express One futárszolgálattal a csomag feladástól 3 munkanapon belül, 1500 Ft-ért.
A rendszer alapértelmezett szállítási címként a számlázási címet menti el. Amennyiben máshova szeretné kérni csomagját, úgy a „Számlázási adatok” melletti „Szállítás másik címre?” jelölőnégyzet bepipálásával adhatja meg a szükséges információkat.
Amennyiben 15 000 Ft feletti a végösszeg, úgy mindegyik szállítási módozat ingyenessé válik.
A szállítási információk megadása után választhatja ki a fizetés módját is. Webshopunkban jelenleg három fizetési mód közül lehet választani:
- Utánvétel, készpénz.
- Fizetés online bankkártyával.
- Fizetés PayPal keresztül.
- Közvetlen banki átutalás.
Banki átutalás esetén kérjük, minden esetben várja meg a rendelést visszaigazoló e-mail levelünket. Az utalás megjegyzésébe pedig a kapott rendelési számot tüntesse fel! A termékek kézbesítése csak az utalás megérkezése után történik.
Az online bankkártyás fizetés PayPal fizetési oldalon keresztül történik, egy zárt rendszeren belül. Ez a fizetési módozat kényelmes, biztonságos, egyszerű és azonnal kiegyenlíti a vásárlás összegét. Bankkártyás fizetés csak Visa, MasterCard, Maestro, American Express típusú bankkártyával lehetséges.
A PayPal-on keresztül történő fizetés kényelmes, biztonságos, egyszerű és azonnali fizetési módozat, mely azonnal jóváírásra kerül. Fizethet hitelkártyával is, ha esetleg nem rendelkezne PayPal számlával. Használható bankkártya típusok: Visa, MasterCard, Maestro, American Express.
Futárainknál készpénzes és bankkártyával történő utánvétel lehetséges.
3.4. A VÁSÁRLÁS VÉGLEGESÍTÉSE, ELKÜLDÉSE
Minden szükséges adat megadása után a „Megrendelés elküldése” gombbal indíthatja el a tényleges vásárlási folyamatot. A megrendelés elküldésével fizetési kötelezettséget vállal! Teljesítés/kifizetés hiányában nem áll módunkban kézbesíteni/átadni az árut!
Amennyiben rendelésének véglegesítése és elküldése után hibát észlel a kitöltött adatokban, kérjük, haladéktalanul vegye fel velünk a kapcsolatot a „Kapcsolat” menüpont alatt megadott elérhetőségeken, telefonon vagy emailben! Ebben az esetben a hibás adatokkal beérkező rendelését töröljük, majd új rendelést indíthat duplikáció veszélye nélkül.
A rendelések visszaigazolása munkanapokon (H-P) munkaidőben (9:00-14:00) folyamatosan történik, de legkésőbb 48 órán belül minden rendelést visszaigazolunk. Előfordulhat, hogy egyes e-mail szolgáltatók érzékeny rendszere a SPAM (levélszemét) mappába helyezi automatikusan a visszaigazoló üzenetünket. Amennyiben 48 órán belül mégsem érkezne meg a rendelés visszaigazolása, úgy kérjük, vegye fel a kapcsolatot e-mailben a kapcsolat menüpont alatt található kapcsolat felvevő segítségével!
3.5. EGYÉB INFORMÁCIÓK A VÁSÁRLÁSSAL KAPCSOLATBAN
Felhívjuk figyelmét, hogy a vásárlás után közvetlen kapott értesítő elektronikus levél még nem számít a megrendelés elfogadásának, tényleges visszaigazolásának! A rendeléseket munkatársunk feldolgozás és rögzítés után igazolja vissza, melyben pontosítjuk az árakat, valamint a kiválasztott fizetési és szállítási módokat és azok esetleges költségeit is.
Az oldalon található termékárak forintban értendők, a mindenkori ÁFA értékével növelt bruttó árak, valamint a szállítási költségeket nem tartalmazzák. Csomagolási díjat nem számolunk fel.
Előfordulhat, hogy rendszerhibából kifolyólag 0 Ft-tal kerülnek fel egyes termékek. Ebben az esetben a termék nem rendelhető, nincs raktárkészleten.
A termékleírásokban időközben bekövetkezett változások, a fordításokból adódó eltérések, valamint az országonként és régiónként különböző szabályozások és eltérő technikai paraméterek miatt az üzemeltető nem vállal felelősséget.
Továbbá felhívjuk kedves Vásárlóink figyelmét, hogy a termékadatbázis időszakos frissítése során bekövetkezett technikai hibákért sem vállalunk felelősséget. Ez megmutatkozhat a termékek árában, a termék leírásában és termékképekben is. Kijavításukért megértésüket és türelmüket kérjük.
A Szépségvilág.eu üzemeltetője minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a Webáruházban megjelenő adatok (termék képek, termékek ára, leírása, árukészlet, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek, azonban a feltüntetett adatok hibátlanságát garantálni nem tudja. Amennyiben az üzemeltető a termék oldalon bármely információt hibásan tüntet fel, a Vásárló elállhat a hibás adatokkal közölt termék megrendelésétől, azonban az üzemeltető egyéb követelés, kártérítési igény kielégítésére nem kötelezhető.
Az üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a Szépségvilág.eu bármely tartalmi elemét bármikor előzetes figyelmeztetés nélkül módosítsa vagy megszüntesse, azok megjelenését, tartalmát, működését megváltoztassa, azon hirdetést, saját szolgáltatásait bemutató vagy egyéb tartalmat helyezzen el.
4. A CSOMAG ÁTVÉTELE
Futárszolgálattól:
A kézbesítés házhoz szállítással futárszolgálatunkkal alapesetben 8:00 és 17:00 óra között történik. Kérjük, várja meg visszaigazoló e-mailünket, melyben tájékoztatjuk a csomag kézbesítési/átvételi időpontjáról.
A csomag átvételekor minden esetben győződjön meg a csomag sérülésmentességéről! Amennyiben úgy ítéli meg, hogy a szállítás során rongálás, csomagsérülés következett be, azt fényképezze le és mindenképpen jelezze a futárszolgálatnak/ügyfélszolgálatunknak! Ilyen esetekben kérje a futárszolgálatot, hogy vegyen fel jegyzőkönyvet a további kivizsgálás érdekében. Érdemes a csomagsérült dobozokat még a futár jelenlétében/ügyfélszolgálaton kinyitni, és meggyőződni, hogy maga a termék sértetlen. Amennyiben sérült terméket kapott készhez, úgy módjában áll elállni a vásárlástól vagy kicserélést kérnie. A szállítás során történt károkért a futárszolgálat a felelős, Önt nem terheli semmilyen költség ezzel kapcsolatban.
A szállítással és a termékekkel kapcsolatos panaszkezelésekről a 7.-es pontban olvashat bővebben.
5. TERMÉKSZAVATOSSÁG, KELLÉKSZAVATOSSÁG, HIBÁS TELJESÍTÉS
A Szépségvilág.eu webáruház szavatossági és jótállási felelősségére az irányadó jogszabályok vonatkoznak.
KELLÉKSZAVATOSSÁG
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a szépségvilág.eu hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a szépségvilág.eu nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
TERMÉKSZAVATOSSÁG
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az KELLÉKSZAVATOSSÁG pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
6. ELÁLLÁS
Az elállás feltételeit a szerződő felek között a 45/2014. (II. 26.) számú kormányrendelet szabályozza. Az elállási jog a rendelés leadásától megilleti a Vásárlót. Az elállási jog azt jelenti, hogy a Vásárló a megrendelés kézhezvételétől számított 14 napon belül bármikor, indoklás nélkül kérheti a termék visszavételét pénzvisszatérítés ellenében. Az erről szóló szándéknyilatkozatot a Vásárló határidőn belül köteles megküldeni postai elérhetőségünkre a Levy-Net Kft. 1183 Budapest, Gyömrői út 79. címre, vagy elektronikus úton az info (kukac) szepsegvilag (pont) eu e-mail címre.
Ha élni kíván az elállás jogával, valamint az erről szóló szándéknyilatkozatát megküldte számunkra, akkor haladéktalanul, de legkésőbb a nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az áru összegét, valamint a megrendeléskor felszámított szállítási költséget, amennyiben az a kiszállítás legalacsonyabb választható szállítási díj volt. Alapértelmezett esetben a Vásárló beleegyezése esetén a pénzvisszafizetés banki átutalással történik, hacsak máshogy nem rendelkezik a Vásárló, és ezt az elállási nyilatkozatban jelezte felénk. Amennyiben nem kapunk külön felhatalmazást, úgy a vásárlás módjával azonosan térítjük vissza a vételárat. Ebből kifolyólag a Vásárló köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A kiszállítási és visszaszállítási, ill. az elállásból eredő minden költségeket a megrendelőnek kell viselnie.
Felhívjuk figyelmét, hogy a terméket csak akkor vásároljuk vissza az elállási jogban gyakoroltak szerint, ha az árut a terméket eredeti, sértetlen állapotban visszajutatta címünkre utánvét (portó) nélkül saját költségén. Az üzemeltető kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan tartalmú) termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. A higiéniai vagy egészségügyi okból vissza nem szolgáltatható termékek esetén a vásárló nem élhet az elállási joggal. Ezek pl. használt szőrtelenítő, borotva, hajnyíró, szakállvágó, orr- és fülszőrzetnyíró, dezodor, sampon, tusfürdő, kondicionáló, deko-. és ápoló kozmetikumok. A higiéniai vagy egészségügyi okból vissza nem szolgáltatható termékeket is visszaküldheti, amennyiben a csomagolást illetve a védőfóliát még nem bontotta fel, vagyis láthatóan még nem vette használatba.
ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZATMINTA
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: *
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
7. PANASZKEZELÉS, ÜGYFÉLKEZELÉS
A rendelés során észlelt gondjaival, esetleges panaszaival kérjük, forduljon bizalommal hozzánk a Kapcsolat menüpont alatt látható elérhetőségeken, vagy keressen minket a +36 20 321-6768-es ügyfélszolgáltati telefonszámon!
A leggyakrabban előforduló esetek és a kezelésükkel kapcsolatos fontos információk:
- Hibás a termék, ép csomagoláson belül sérült termék.
Kérjük fotózza le a terméket, és a hibákról készült képeket juttassa el ügyfélszolgálati címünkre a rendelési számmal és a számla másolatával együtt! Ha egyértelműen megállapítható, hogy a sérülés a szállítás közben keletkezett, akkor kicseréljük a terméket és egyéb költség nélkül újra kiszállítjuk. - Nem az a termék érkezett meg, amit rendelt, vagy hiányoznak egyes termékek a csomagból.
A bejelentést követően kivizsgáljuk az esetet, hol lehetett a probléma (rendszerhiba, gyártói hiba, futárszolgálat hibája stb.) és felvesszük Önnel telefonon a kapcsolatot. A termék(ek)et térítésmentesen kicseréljük. - Hibás adatot adott meg a rendelés elküldésekor vagy időközben megváltozott a szállítási cím/e-mail/telefon stb.
Kérjük, lehetőség szerint azonnal vegye fel velünk a kapcsolatot, és tájékoztasson minket a pontos problémáról, megváltozott adatokról!
Amennyiben panaszának kezelésével nem ért egyet, úgy jogorvoslatért az alábbi hivatalos szervekhez is fordulhat:
FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG
Az egyes központi hivatalok és költségvetési szervi formában működő minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálatával összefüggő jogutódlásáról, valamint egyes közfeladatok átvételéről szóló 378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnik.
Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.
Ezzel egyidejűleg 197 járásban jelenik meg fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatkör, így tehát a fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/.
A fővárosi és megyei kormányhivatalok elérhetőségei az alábbi oldalon találhatóak: http://www.kormanyhivatal.hu/hu
BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
A békéltető testületi eljárás megindítása
Az eljárásra elsősorban a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Felhívjuk figyelmét, hogy a békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása tehát a fogyasztó kérelmére indul.
A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell
- a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- c) – ha a fogyasztó az illetékességet az Fgytv. 20. § (3) bekezdésére kívánja alapítani – a 20. § (1) és (2) bekezdése szerint illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- e) a fogyasztó nyilatkozatát a 27. §-ban előírt feltétel teljesítéséről,
- f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
- g) a testület döntésére irányuló indítványt,
- h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a 27. §-ban előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A BÉKÉLTETŐ TESTÜLETEK ELÉRHETŐSÉGE
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bodnár József
E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Elnök: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Elnök: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Elnök: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Elnök: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Elnök: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Elnök: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
Elnök: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Elnök: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Elnök: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
Elnök: Dr. Vasvári Csaba
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Elnök: Dr. Molnár Sándor
E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
ONLINE VITARENDEZÉSI PLATFORM
Jelen szerződés során bármely félnek lehetősége van véleményeltérésével, panaszával az Online Vitarendezési Platformhoz fordulni.
Ez a platform az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU számú, a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelete alapján jött létre annak érdekében, hogy az online kereskedelemben résztvevő felek az esetlegesen felmerülő jogvitáikat gyorsan és hatékonyan rendezhessék függetlenül attól, hogy az ügy rendezésében például a távolság meggátolná őket. Az ezen a felületen keresztül indított ügyekben Magyarországon élő vagy működő résztvevő esetében a vitarendező testület a Békéltető Testület. Az Online Vitarendezési Platform az alábbi linkre kattintva érhető el:
A honlapot az Európai Bizottság működteti, az oldalon egy regisztrációt követően kezdeményezhetnek ügyrendezést azok a vásárlók, akik úgy ítélik meg, hogy problémájukat a kereskedő nem rendezte megfelelően. Az Online Vitarendezési Platformhoz a kereskedő is fordulhat, amennyiben jogvitába keveredik a vásárlóval, és vitás ügyüket nem tudják rendezni.
8. FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
A Szépségvilág.eu webáruház üzemeltetője semmilyen módon nem felelős az olyan káreseményekkel kapcsolatban, melyeknek irányítására és befolyásolására a webáruház üzemeltetője nem tud hatást gyakorolni, nem a saját irányítása alatt áll. Például:
- Bármilyen működési zavar, mely az internetes hálózatban történik, és ezért sikertelen a regisztráció/vásárlás.
- Kommunikációs készülékek, eszközök és hardverek hibájából fakadó zavarok.
- A webáruház üzemeltetője és a vásárló közötti harmadik felek munkájában bekövetkező hibák, zavarok, káresemények. (Például futárszolgálati hiba, postai levél eltűnése stb.)
- Harmadik, természetes személyek által elkövetett sérelmek, csalások.
- Termékeink professzionális használatra készültek, ezért használatuk szakember bevonásával ajánlott. Nem rendeltetésű használatból eredő károkért felelősséget nem vállalunk.
A Vásárló mindenkor köteles pontos és valós adatokat szerepeltetni a vásárlói profiljában, amennyiben adataiban bármilyen változás történik, köteles fiókjában azt rögzíteni. Amennyiben az Üzemeltető tudomására jut, hogy a megadott adatok nem valósak, a Vásárló ezen adatok alapján nem elérhető, akkor az Üzemeltető jogosult a Vásárló hozzáférését korlátozni, vagy regisztrációját törölni. Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szerződés megszegése esetén a regisztrációja törlésre kerülhet. Az Üzemeltető kizárja a felelősséget minden, esetlegesen abból eredő kárért, ha a Vásárló jelen felhasználási feltételekbe ütköző magatartása vagy jogszabály megsértése miatt törölte a vásárlói profilt. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben cégünk a hatályos magyar törvényekbe és jogszabályokba ütköző viselkedést tapasztal az általunk üzemeltett online felületeken, úgy a szabálytalanul viselkedő felhasználót állampolgári kötelességünknek eleget téve bepereljük. Továbbá érvénytelenítjük regisztrációját és vásárlását, mely döntésünk ellen fellebbezés lehetősége nincs.
9. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK, INFORMÁCIÓK
A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, 45/2014. (II. 26.) számú Korm. rendelete és az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadóak.
JOGSZABÁLYI HÁTTÉR
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztók és vállalkozás közötti szerződések
- évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről
- évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Eker-törvény)
- 4/2009. -I. 30.- NFGM-SZMM együttes rendelet a termék eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól
- évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Infotörvény)
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről
- évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
- évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- 151-2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről
2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról